maanantai 13. heinäkuuta 2009

grazy





Tänään satoi vettä kun hain unnan. Tai sade oli lakannut juuri, mutta maa oli täynnä lätäköitä joita yritin parhaani mukaan väistellä. Ja Unna kannusti että polje isi kovempaa nuo tuolla kaukana muuten voittaa - isi nopeammin, tämä on kilpailu!!! Ja minä poljin.

Edistyksen askelia on ilmassa - vielä pari kuukautta sitten piti Unskin vieressä istua että sai tytön uneen. Nyt voin jo puuhailla omiani ja tyttö nukkuu itsestään. Pieniä askelia:) Lapset ovat peilejä - siis vanhempien käyttäytymisestä. Unna pyysi juuri ennen nukkumaan menoa että " saisinko vähän särskymis-lääkettä kun minun sormi on kipeä". Sormessa oli tikku ja mehu kävi hyvin särskymislääkkeestä:). Kaikkea ne oppii.

Kohta alkaa minulla loma - seitsemän työpäivää vielä. Unnan loma alkaa myös. Ja minun vege kuukausi. Yksi minun parhaista ystävistä on ollut jo vuosia kasvis syöjä ja hän on koittanut puhua minut ympäri - edes kokeilemaan. No nyt sitä sitten mennään elokuu ilman lihaa. Jännää tulee:) Unnan äiti on tätä nykyä myös veetabiksi - mistähän minun tyttö sitten oppii nauttimaan laatu piffeistä:) ei vaan - länsimainen ruokailukulttuuri lihaa koskien siis, on ihan rappiolla. Siinä missä muualla maailmassa liha on harvinaisempi herkku, meillä täällä se on vain massa ruokaa. Ehkä on siis aika muuttaa omia ruokatottumuksia. Kuukausi kerrallaan;)

Tänään sain kuulla taas yhden uuden teorian.
-Isi
-mitä?
-minä olen kuullut että sateella kastuu
-ahaa..
-ja sateella kasvaa
-niin, ihan totta kaikki kasvit kasvaa sateella kun ne saa vedestä kasvuvoimia
-niin ja ihmisetkin kasvaa
-öö..ihmiset kasvaa kun ne saa ruokaa ja lepoa
-ei kyllä se on niin että ihmiset ja kukat kasvaa sateella
-no me voidaan tarkistaa se jostain kirjasta;)
-niin, mutta minä olen kyllä oikeassa
Että tälläinen teoria tänään:) Kysyin vielä illalla että oletkos sinä isin pieni prinsessa niin Unna vastasi että on isin pikku riehuja - kuva selittäköön kaiken;)

Ja illan otsikko kuvan fiiliksissä - Unna pomppi sängyllä koko biisin ajan. Gnrals Barkleytä siis:)



-pjc-

Ei kommentteja: